Sürekli Entegrasyon 3

Sürekli Entegrasyon 3

6. Bozuk Build’i Hemen Düzeltin

Sürekli build yapabilmenin anahtarı ana branch’te gerçekleştirilen bir build hata aldıysa bunu hemen düzeltmektir. Sürekli Entegrasyon ile çalışmanın amacı stabil bir ortamda geliştirme yapmaktır. Ana branch’te bir build’in hata alması kötü bir şey değildir fakat sürekli olarak yaşanıyorsa bu yazılım geliştiricilerin yeterince dikkatli olmadıklarının göstergesidir. Yine de önemli olan nokta eğer bir build hata aldıysa bunun biran önce düzeltilmesidir. Böyle bir sorun genellikle ana branch’e gönderilen son kodun geri alınması ve kodu gönderen kişinin kendi makinesinde sorunu bulmasıyla çözülebilir.

 

7. Build’i Hızlı Tutun

Sürekli Entegrasyonun amacı hızlıca geri bildirim sağlamaktır. Eğer bir entegrasyon aktivitesi uzun sürüyorsa amacından sapıyor demektir. Martin Fowler, geliştirdikleri projelerde bir entegrasyon aktivitesinin 10 dakika sürdüğünü ve 1 saatlik bir entegrasyon aktivitesinin kabul edilemez olduğunu söyler.

Entegrasyon aktivitesinin -build işleminin- olabildiğince kısa tutulması çok önemlidir. Build işlemini 1 dakika daha az sürede gerçekleştirmek bile çok değerlidir. Çünkü her yazılım geliştirici ana branch’e kod gönderdiğinde bu işlem gerçekleşecek ve her yazılım geliştirici günde en az 1 defa kod gönderecektir. Bütün bu dakikalar alt alta toplandığında tasarruf edilecek zamanın miktarı çok büyük olacaktır.

 

8. Üretim Ortamının Klonunda Test Yapın

Test yapmanın amacı, ürünün üretim ortamında karşılaşabileceği sorunları elimine etmektir. Eğer üretim sisteminden farklı bir ortamda testler yapılırsa her farklılıkta doğabilecek riskler artmaktadır. Test ortamıyla üretim ortamının birebir benzer olması üretim ortamını simule etmenize ve ürün müşteriye ulaşmadan çıkabilecek sorunları görmenize yardımcı olur. Üretim ve test ortamında yazılım ve donanım aynı olmalıdır. Aynı veritabanı kullanılmalı, aynı işletim sistemi kullanılmalı ve aynı özelliklere sahip bilgisayarlardan yararlanılmalıdır. Hatta aynı IP adresi ve aynı port kullanılmalıdır.

Eğer bir masaüstü uygulamaya geliştiriyorsanız son kullanıcıların sahip olduğu kadar farklı işletim sistemine ya da donanıma sahip olmayabilirsiniz, şartları mümkün olduğunca zorlayarak bunu gerçekleştirmeye çalışmalısınız. Sanal makineler artık bunu yapmanızı daha da kolaylaştırıyor. Aynı donanım üzerinden birden fazla işletim sistemini kullanabilirsiniz böylece müşterilerinin sahip olduğu farklı olanakları test ortamınızda oluşturabilirsiniz.

 

9. Ürünün Çalışır Son Versiyonunu Almayı Herkes İçin Kolaylaştırın

Yazılım geliştirmenin en zor yönlerinden biri doğru yazılımın geliştirilmesidir. Bu nedenle yazılım geliştirme sürecine dahil olan herkesin ürün üzerinde geliştirilen en son özellikleri rahatça görebilecekleri bir versiyonun herkes tarafından erişilebilir olması çok önemlidir. Yazılım geliştirme sürecine dahil olan fakat yazılım geliştirici olmayan kişilerde geliştirilen ürünün son halini görebilmelidir. Ürünün son halini görüp neler geliştirildiğini görmek isteyebilir, araştırma yapabilir ve test yapabilirler.

Serinin diğer yazılarına buradan erişebilirsiniz.

593total visits,2visits today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *